ძრავის ცილინდრების მართვის სისტემები


მრავალცილინდრიან ძრავებში დაბალი დატვირთვებისას სადროსელო მისაფარი 

თითქმის მიხურულია, ჰაერის ხარჯი კი მეზღუდული ამავე დროს ყველა ცილინდრში 

რიგ-რიგoბით ხდება შეშვების ტაქტი ანუ ძრავის ლიტრაჟი უცვლელი რჩება და ჰაერის 

რაოდენობა  ყველა ცილინდრისთვის საკმარისი არ არის, რაც უფრო მეტია 

ცილინდრების რაოდენობა მით მეტია 1 ცილინდრზე მოსული ჰაერის მუხტის 

ნაკლებობა ანუ ხდება ცილინდრების არასრული შევსება. ცილინდრების რეგულირების

სისტემის დანიშნულება არის ის რომ დაბალი დატვირთვაზე ან უქმ სვლაზე ერთ ან 

რამდენიმე ცილინდრში არ მოხდეს ჰაერის შეშვება. დროსლეის უკან არსებული ჰაერი 

გადანწილდეს დარჩენილ ცილინდრებში ანუ გაუმჯობესდეს მათი შევსება. მაბრუნი 

მომენტის გამანწილებელი ლივლის პირობებში სარქველის უძრავად დატოვების 

რთული 

ტექნიკური ამოცანაა, რომლის სხვადასხვა მწარმოებლები სხვადასხვანაირად წყვეტს . ამ 

სისტემას ერთობლიობა შეიძლება დავაჯგუფოთ 3 ძირითად ჯგუფად

განსაკუთრებული კონსტრუქიიც მბიძგარას ტალკატელის გამოყენება, ასეთი მიდგომა 

დამახასიათებელია  multi displayment  system. 

მხრეულის გათიშვა
active cilinder.

სხვდასხვა პროფილის მუშტების  გამოყენება acc mersedes.

ცილინდრები მართვა პირველად გამოიყენა  ფორდ კადილაკმა 81 წელს.
MDS  სისტემაში 

გამოიყენება სპეციალური კონსტრუქციის მბიძგარა, რომელიც არის მაბლოკირებელი 

ბერკეტი, საჭირო მომენტში შეიქმნება  ზეთის  წნევა.  რომელიც გამოაგდებს ბერკეტს და

 მბიძგარა იკეცება და აღარ აწვება მხრეულს. ზეთის წნევას არეგულირებს კონტროლერი

 ელექტრო მექანიკური სარქვლის მეშვეობით.. ამ სისტემას იყენებს დოჯი, ჯიიპი. 1999 

წლიდან მერსედეის იყენებს სისტემას ACC. აქ გამოიყენება განსაკუთრებული 

კონსტრუქციის მხრეულები, რომელსაც აქვს 2 ბერკეტი, ამ ბერკეტებს ერთმანეთან 

აკავშირებს ფიქსატორი, სანამ ფიქსატორი ჩართულია, ბერკეტები ერთად მუშაობენ თუ

 ფიქსატორს გავთიშავთ ბერკეტები თავისუფლად ამუშავდებიან და სარქველს ვეღარ 

გააღებენ. ზეთი მოდის კარტერიდან და მის წნევას არეგულირებს PCM ელექტრო 

სარქვლის მეშვეობით.

   სისტემა
VCM 2005 წლიდან HONDA ზე. ამ სისტემის საფძუველია vitec სისტემა, ეს 

სისტემა საშუალებას იძლევა V სებური ძრავზე გავთიშოთ 6 დან  3 ცილინდრი, 2012 

ვოცვაგენი TSI ძრავზე იყენებს სისტემას  ACT. ეს სისტემა 4 დან 2 ცილინდრს თიშავს.

 გამანწილებელ ლივლზე  არის კომბინირებული მუშტა 2 შემშვებზე და 2 გამომშვებზე 

და შესაბამისად 4 ამსრულებელი მექანიზმი.

Comments